<< | Září 2023 | >> | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Cyklus interkulturních dílen je kompaktním celkem, který se skládá ze tří navazujících dílen využívajících metody osobnostně-sociální výchovy se zaměřením na poznávání vlivu kultury na formování naší osobnosti, na naše názory, postoje a chování vůči cizincům.
Přidanou hodnotou interkulturních dílen je přítomnost školitelů-cizinců, se kterými mohou žáci své představy o probíraných tématech konfrontovat.
Každá dílna trvá dvě vyučovací hodiny, mezi jednotlivými dílnami uplyne jeden až tři týdny. V čase mezi dílnami žáci zpracovávají domácí aktivity, v nichž si mohou prohloubit znalost probíraných témat.
Cílem cyklu je nabídnout žákům hlubší vhled do vybraných témat interkulturního vzdělávání a jejich reflexi. První dílna se zaměřuje na stereotypy a jejich vznik a zabývá se vlivem okolí na utváření našich názorů – s důrazem na vliv médií. Druhá se zaměřuje na životní hodnoty a jejich vztah ke kultuře, hlouběji zkoumá vytváření a prosazování vlastních postojů. Třetí dílna pak završí všechna předchozí témata strukturovanou diskusí, ve které žáci propojí znalosti a zkušenosti získané v předchozích dvou dílnách aplikací na konkrétní životní situaci a zároveň si osvojí základní argumentační schopnosti.
Cyklus interkulturních dílen je určen třídám 1. až 3. ročníku SOŠ a SOU.
Osnova interkulturních dílen (pdf)