<< | Duben 2024 | >> | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
NÁZEV | AUTOR | ZDROJ | ANOTACE |
Cizinci jako téma | Markéta Kadlecová, Jitka Polanská | Člověk v tísni, o.p.s. | Soubor krátkých textů o životě cizinců v České republice. |
Cizinci v ČR | Člověk v tísni, o.p.s. | Multikulturalita | Příručka se detailněji věnuje 4 skupinám cizincům žijícím v České republice: Vietnamci, Ukrajinci, Bělorusové a muslimové. Každá kapitola obsahuje jak základní informace o skupině cizinců, tak teoretické informace pro učitele a aktivity pro interkulturní výchovu. Na konci publikace najdeme 6 profilů cizinců žijících v ČR. |
Dovedu to pochopit? | Člověk v tísni, o.p.s. | Člověk v tísni, o.p.s. | Příručka obsahuje metodický materiál, který netradičním způsobem učí žáky toleranci k různým národům, kulturám a náboženstvím. |
Dramatická výchova jako možný prostředek podpory naplňování cílů multikulturní výchovy | Hana Kasíková, Josef Valenta | Člověk v tísni, o.p.s. | V první části text pracuje s pojmy jako jsou dramatická výchova, interkulturní vzdělávání, kultura a další. V druhé části poukazuje na styčné body dramatické výchovy a interkulturního vzdělávání. V závěru textu je na konkrétních příkladech ukázáno, jak může být dramatická výchova použita ve prospěch interkulturního vzdělávání. |
Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu | Petra Morvayová, Dana Moree | Člověk v tísni, o.p.s. | Tato příručka obsahuje jednak rozbor současného pojetí multikulturní výchovy v rámcových vzdělávacích programech a jednak podává řadu konkrétních technik a návodů, jak provozovat multikultuní výchovu ve třídě. Příručka vychází z tzv. transkulturního přístupu, který je založen nikoli na skupinovém, ale osobnostním přístupu v multikulturní výchově. |
Hrozby neonacismu - Příležitosti demokracie | Asi-milovaní, o.s. | Člověk v tísni, o.p.s. | Tato příručka je aktualizací příručky "Dovedu to pochopit? - Hrozby neonacismu" vytvořené programem Varianty společnosti Člověk v tísni. Tato příručka poskytuje nástroje, které umožňují účinně působit na studenty v prevenci projevů neonacismu a dalších extremistických postojů. |
Identita aneb kým se cítím být (i jako učitel) | Dana Moree | MKC | 3 aktivity jejichž cílem je: definovat identitu, prozkoumat vlastní identitu, a naučit se reagovat, pokud je moje identita konfrontována. |
Interkulturní dílna Světová monoteistická náboženství | Klára Jíchová, Jana al Oukla, Ruth | MKC | Text v prvé části krátce charakterizuje tři velká monoteistiská náboženství. V druhé části nabízí 5 aktivit na toto téma. |
Interkulturní dílna Vietnam | Nguy Giang Linh, Nguen Thu Hang | MKC | Text je založen na standardně kulturním přístupu k IKV. V prní části chrakterizuje stručne Vietnam a jeho obyvatele. V druhé části nabízí k tomuto tématu několik aktivit. |
Interkulturní dílna Země a národy bývalého Sovětského svazu | Anargul Kadrnochová | MKC | Text nejprve stručně charakterizuje bývalý Sovětský svaz. V druhé části nabízí k tomuto tématu několi aktivit. |
Jak začlenit globální dimenzi do školního vzdělávacího programu? | Člověk v tísni, o.p.s. | Člověk v tísni, o.p.s. | Článek ukazuje jak je globální dimenze začleněna do školního vzdělávacího programu ve Velké Británii. Zaměřuje se jak na různé věkové kategorie, tak na různé předměty. |
Máš zelenou | Asociace pro mezinárodní otázky, Člověk v tísni, o.p.s. - Varianty | Člověk v tísni, o.p.s. | Tato příručka mezikulturního vzdělávání je psána tak, aby s ní mohli pracovat především sami studenti, kteří v rámci výuky dostanou prostor blíže se seznámit s problematikou migrace a azylu. |
Metody multikulturní výchovy | Martina Holcová, Hana Synková | MKC | Cílem této příručky pro učitele je jednak získat přehled o literatuře vážící se k MKV a jednak si vyzkoušet některé aktivity MKV. |
Uprchlíci a migranti | Člověk v tísni, o.p.s. | Multikulturalita | Příručka obsahuje teoretické informace pro učitele a aktivity pro studenty vážící se k tématu migrantů a uprchlíků. |
Nejen čísla | Kolektiv autorů | IOM, UNHCR | Vzdělávací materiál týkající se migrace a azylu v Evropě. |
Nezvaní hosté | Miloš Hrubý, Jan Černý (ed.) | Člověk v tísni, o.p.s. | Tento sborník textů je určen pro města a obce, které se zamýšlejí nad možností aktivně bránit shromážděním z nenávisti. |
Putování s Carly | META, o. s. , UNHCR | META | Vzdělávací pomůcka, která slouží k otevření tématu odlišností a vyhnanství pro děti ve věku od 5 do 8 let. Obsahuje krátký animovaný film, poznámky pro vyučující a metodickou příručku. |
Praktický průvodce implementací interkulturního vzdělávání ve školách | Kolektiv autorů | INTER PROJECT | Praktický nástroj pro pomoc učitelům při analyzování, realizaci a zlepšování interkulturního vzdělávání ve školní praxi. |
Romové | Člověk v tísni, o.p.s. | Multikulturalita | Příručka obsahuje teoretické informace pro učitele a aktivity pro studenty vážící se k tématu Romů. |
Ušili to na nás | Anna Cisariková, Kateřina Hošková, Michaela Rychtecká | Společnost pro fair-trade | Tato publikace informuje o pracovních podmínkách v rozvojových zemích, o příčinách současného stavu a jeho dopadech na životy konkrétních obyvatel i na celé státy. |
Začneme třeba takhle... | Michaela Čakrtová | Česká rada dětí a mládeže | Příručka obsahuje interaktivní hry s tématy lidských práv a multikulturní společnosti. Příručka slouží k lepšímu pochopení minoritních skupin. Publikace je členěna do tří oddílů: hry na schůzku, hry na ven a hry celoroční a celotáborové. |
ANGLICKÉ
All different all equall | Council of Europe, kolektiv autorů | Člověk v tísni, o.p.s. | Příručka obsahuje nápady, zdroje, metodiky a aktivity pro neformální interkulturní výchovu mládeže a dospělých. |
Diversity Activities for Youth and Adults | Patreese D. Ingram, The Pennsylvanian State University. |
College of Agricultural Sciences Agricultural Research and Cooperative Extension |
Tato příručka popisuje 6 aktivit, které mají zvýšit porozumění rozmanitostem. |
Managing Diverse Work Teams: a Bussiness Model for Diversity Management | Australian Centre for International Bussiness. | Australian Centre for International Bussiness | Tato příručka podává návod, jak efektivně vést interkulturní firmu. |