NÁZEV |
AUTOR |
ZDROJ |
ANOTACE |
Albatros |
Martina Vaněčková |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Aktivita zaměřená na prožití si zkušenosti ze setkání s neznámou kulturou a empatií vůči ní. Aktivita se dále zabývá poznáním sebe sama, svých reakcí a vyjádřením vlastních pocitů. |
Azylant jako... |
Martina Vaněčková |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Tato aktivita se zabývá vztahem studentů k azylantům. |
Bohatí chudí, chudí bohatí |
Petr Chára |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Při této aktivitě si studenti uvědomí, jak je v různých částech světa chápána chudoba a že chudobu nelze měřit pouze finančním příjmem. |
Bohoušovy džíny |
Petr Chára |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Studenti na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě. |
Cesta k vodě |
Tina Rosenbergová |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Aktivita vede studenty k zamyšlení se nad problémy související s nedostatkem pitné vody v rozvojových zemích. |
Cestující |
Martina Vaněčková |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Tato aktivita vede studenty k zamyšlení se nad stereotypy. |
Co (z)může jedinec? |
Petra Skalická |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Tato aktivita vede studenty k zamyšlení se nad úlohou jedinců v boji za lidská práva. |
Děti - uprchlíci |
Martina Vaněčková |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Tato aktivita se zabývá tématem dětských uprchlíků. Věnuje se pochopení významu dětských práv a pracuje s tématem předsudky, diskriminace, marginalizace a útlak. |
Dětský svět |
Petra Skalická |
Člověk v tísni, o.p.s. |
Tato aktivita pracuje s tématem lidských práv. |
Fair Trade |
Společnosti pro Fair Trade |
Společnosti pro Fair Trade |
Cílem této aktivity je, aby si studenti uvědomili nerovnosti ve světovém obchodě a seznámili se s koncepcí fair trade a jejími přínosy pro zemědělce v rozvojových zemích. |
Moje přání |
Společnosti pro Fair Trade |
Společnosti pro Fair Trade |
Při této aktivitě žáci poznají relativitu hodnot vázanou na životní situaci. |